Viimeisimmät uutiset

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out
Tutkimus ja taide Julkaistu:

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Anni Kaaria
Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto erottui edukseen kansallisissa ja kansainvälisissä arvioinneissa vuonna 2023

Yliopiston hallitus hyväksyi toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen viime vuodelta.

Short-course-in-grant-writing
Aalto-yhteisölle Luennot ja seminaarit, Henkilöstökoulutukset, Tiimien tuki, Tutkimusta tukeva koulutus

Short course in grant writing, 3.4.2024

Aalto Research Services organizes a seminar on writing a good funding proposal for a research project. The seminar's content is useful for any funding proposal. The seminar targets research staff.
Timber-only Structures & Architecture: Exploring the Potential of Using Salvaged Timber and Wooden nails
Väitöstilaisuudet

Väitös rakennustekniikan alalta, M. Sc. Gengmu Ruan

Timber-only Structures & Architecture – Exploring the Potential of Using Salvaged Timber and Wooden Nails
Vaaleansinisellä taustalla räikeän oranssi piirros kengästä ja alla teksti "Bigger Shoes!"
Luennot ja seminaarit, Verkostoitumistilaisuudet

Bigger Shoes — viikoittaisia tapahtumia startup-maailmasta (ulkoinen linkki)

Tutustu Suomen suurimpiin startup-yrittäjiin ja opi heidän onnistumisistaan ja epäonnistumisistaan.
Tapahtuman visuaali sis. tapahtuman nimi ja logoja.
Luennot ja seminaarit

AI generated it – who owns it?

Aalto-yliopisto ja Helsingin yliopisto järjestävät yhdessä hybriditapahtuman, jonka teemana on tekoäly ja tekijänoikeuskysymykset. Tilaisuuden kieli on englanti.

Laitokset

Tutkimuksemme painoalueita ovat arktinen tekniikka, kestävä rakennettu ympäristö, mekaniikka ja materiaalit, monialainen energiatekniikka sekä teknisten järjestelmien suunnittelu ja toteutus.

Tutustu tutkimukseen tarkemmin laitoksemme sivuilla:

Experiment underway in the Aalto Ice and Wave Tank

Konetekniikan laitos

Konetekniikan laitos on johtava monialainen tutkimusyksikkö, jolla on vahvoja siteitä teollisuuteen. Laitoksen työn vaikutus näkyy elinkeinoelämässä ja yhteiskunnassa.

Researcher at the Department of Civil Engineering

Rakennustekniikan laitos

Rakennustekniikan laitoksen tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden ratkaisuja tutkimuksen, koulutuksen ja yhteistyön keinoin.

Kaksi henkilöä kuvan äärellä

Rakennetun ympäristön laitos

Edistämme tutkimuksen ja opetuksen keinoin kestävää omaisuuden hallintaa, tehokasta vesi- ja jätehuoltoa, riittäviä vesivaroja, sujuvia ja turvallisia liikenneyhteyksiä sekä toimivia paikkatietoratkaisuja.

Osallistu

AIIC Smart Crane donation ceremony 2017

Yhteistyö

Insinööritieteiden korkeakoulun työtä siivittävät yhteiskunnan tarpeet. Tavoitteenamme on kehittää parempaa yhteiskuntaa osallistumalla aktiivisesti suomalaiseen ja kansainväliseen elämään – tavoitetta tukee jatkuva dialogi eri sidosryhmien kanssa sekä yhteistyösopimukset pääkaupunkiseudun kuntien ja merkittävien yrityskumppanien kanssa.

Insinööritieteiden korkeakoulu
Aalto University / Department of Energy Technology / photographer: Adolfo Vera

Aalto-yliopiston tekniikan tukisäätiö

Tukisäätiö jakaa apurahoja tekniikan alan opinnäytteisiin ympäri vuoden. Lisäksi kerran vuodessa jaetaan tutkimusapurahoja säätiön pääoman tuotosta. Säätiö ottaa yrityksiltä ja yhteisöiltä vastaan lahjoituksia eri tekniikan aloille.

Two female students in a lab

Lahjoita tulevaisuus

Tule mukaan rakentamaan kestävää tulevaisuutta! Yhdessä voimme ratkaista yhteiskunnan vaikeimpia haasteita.

Yhteystiedot: Insinööritieteiden korkeakoulu

Insinööritieteiden korkeakoulun henkilöstön yhteystiedot.

A gathering of Aalto University people

Löydät meidät osoitteista

Otakaari 4

Konetekniikka 1 (K1)

Konetekniikka 1, Otakaari 4

Rakentajanaukio 4

Rakennustekniikka ja Aalto-yliopistokiinteistöt Oy (ACRE)

Rakentajanaukio 4

Tietotie 1 C

Meritekniikka, Aalto Ice Tank

Research machine surfing on the ice at the Aalto Ice Tank.

Puumiehenkuja 5

Konetekniikka 3 (K3)