Viimeisimmät uutiset

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopisto järjestää Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 yhdessä Avoimen tieteen ja tutkimuksen kansallisen koordinaation ja Teknologian tutkimuskeskus VTT:n kanssa.
Ilmakuvassa kosken kuivunut uoma, jonka ylittää silta.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuivuus on uhka runsaiden vesivarojen Suomessakin

Viime vuosikymmenien kuivista kausista on Suomessa aiheutunut vakavia vaikutuksia etenkin maataloudelle ja vesihuollolle.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.

Kuva Veripalvelun sivuilta We are lifesavers
Muut

Verenluovutus Dipolissa

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu järjestää verenluovutuksen.
DMPs: on-site workshop

Data Management Plans: On-site workshop for researchers, 18.4.2024

Opi kirjoittamaan datanhallintasuunnitelma tässä kampuksella tapahtuvassa työpajassa tietoasiantuntija Lucie Hradeckán ja data-agentti Enrico Glereanin kanssa.
How to share research data: Examples from engineering and human sciences

How to Share Research Data: Examples from engineering and human sciences, 23.4.2024

Opi datan avaamisesta data-agentti Clemens Ichelnin ja tietoasiantuntija Laura Muren webinaarissa.
Kansikuva_MSCA-PF -koulutussarja Aaltoon hakijoille
Aalto-yhteisölle Luennot ja seminaarit, Henkilöstökoulutukset, Tiimien tuki, Tutkimusta tukeva koulutus

Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowships -koulutus Aaltoon hakijoille, 24.4., 15.5., ja 5.6.2024

Marie Skłodowska-Curie Actions Postdoctoral Fellowships (MSCA-PF) -rahoitus on tarkoitettu post-docien tutkijaliikkuvuuteen ja sitä voivat hakea yksittäiset tutkijat siirtyessään työskentelemään johonkin toiseen Euroopan maahan tai Euroopan ulkopuolelle. Post-docilla saa olla enintään 8 vuotta tutkimuskokemusta väitöksen jälkeen ja hän hakee rahoitusta yhdessä isäntäorganisaation kanssa

Laitokset

Tutkimuksemme painoalueita ovat arktinen tekniikka, kestävä rakennettu ympäristö, mekaniikka ja materiaalit, monialainen energiatekniikka sekä teknisten järjestelmien suunnittelu ja toteutus.

Tutustu tutkimukseen tarkemmin laitoksemme sivuilla:

Experiment underway in the Aalto Ice and Wave Tank

Konetekniikan laitos

Konetekniikan laitos on johtava monialainen tutkimusyksikkö, jolla on vahvoja siteitä teollisuuteen. Laitoksen työn vaikutus näkyy elinkeinoelämässä ja yhteiskunnassa.

Researcher at the Department of Civil Engineering

Rakennustekniikan laitos

Rakennustekniikan laitoksen tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden ratkaisuja tutkimuksen, koulutuksen ja yhteistyön keinoin.

Kaksi henkilöä kuvan äärellä

Rakennetun ympäristön laitos

Edistämme tutkimuksen ja opetuksen keinoin kestävää omaisuuden hallintaa, tehokasta vesi- ja jätehuoltoa, riittäviä vesivaroja, sujuvia ja turvallisia liikenneyhteyksiä sekä toimivia paikkatietoratkaisuja.

Osallistu

AIIC Smart Crane donation ceremony 2017

Yhteistyö

Insinööritieteiden korkeakoulun työtä siivittävät yhteiskunnan tarpeet. Tavoitteenamme on kehittää parempaa yhteiskuntaa osallistumalla aktiivisesti suomalaiseen ja kansainväliseen elämään – tavoitetta tukee jatkuva dialogi eri sidosryhmien kanssa sekä yhteistyösopimukset pääkaupunkiseudun kuntien ja merkittävien yrityskumppanien kanssa.

Insinööritieteiden korkeakoulu
Aalto University / Department of Energy Technology / photographer: Adolfo Vera

Aalto-yliopiston tekniikan tukisäätiö

Tukisäätiö jakaa apurahoja tekniikan alan opinnäytteisiin ympäri vuoden. Lisäksi kerran vuodessa jaetaan tutkimusapurahoja säätiön pääoman tuotosta. Säätiö ottaa yrityksiltä ja yhteisöiltä vastaan lahjoituksia eri tekniikan aloille.

Two female students in a lab

Lahjoita tulevaisuus

Tule mukaan rakentamaan kestävää tulevaisuutta! Yhdessä voimme ratkaista yhteiskunnan vaikeimpia haasteita.

Yhteystiedot: Insinööritieteiden korkeakoulu

Insinööritieteiden korkeakoulun henkilöstön yhteystiedot.

A gathering of Aalto University people

Löydät meidät osoitteista

Otakaari 4

Konetekniikka 1 (K1)

Konetekniikka 1, Otakaari 4

Rakentajanaukio 4

Rakennustekniikka ja Aalto-yliopistokiinteistöt Oy (ACRE)

Rakentajanaukio 4

Tietotie 1 C

Meritekniikka, Aalto Ice Tank

Research machine surfing on the ice at the Aalto Ice Tank.

Puumiehenkuja 5

Konetekniikka 3 (K3)